Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:28:39+01:00
W wyniku fotosyntezy z powietrza pobierany jest dwutlenek węgla, który w nadmiarze szkodzi atmosferze (patrz. "globalne ocieplenie"

Ponadto jej produktem jest tlen, a jak wiadomo jest on niezbędny dla organizmów zwierzęcych w procesie oddychania

Poprzez fotosyntezę wiele organizmów uzyskuje pokarm i dzięki temu rozwija się. Np. bakterie rozkładające materię. (składniki odżywcze dla gleby a co za tym idzie korzyści w rolnictwie)
41 4 41
2010-02-01T18:32:19+01:00
Fotosynteza jest najwazniejszym procesem warunkujacym utrzymanie zycia, poniewaz energia ktora jest zawarta w paliwach kopalnych(wegiel, ropa) pochodzi z fotosyntezy, ktora zachodzila w roslinach przez miliony lat. sklad atmosfery ziemi, a szczegolnie obecnosc w niej nietrwalego tlenu, jest rowniez skutkiem fotosyntezy.
mam nadzieje ze pomoglam:)
26 3 26