Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:23:35+01:00
Ryby dwuśrodowiskowe to takie, które przemieszczają się okresowo z wód słonych do słodkich bądź na odwrót. Ryby morskie wpływające do wód słodkich na tarło nazywamy anadromicznymi (anadromiczne ryby), ryby słodkowodne wędrujące z prądem do morza – katadromicznymi (katadromiczne ryby). Do ryb dwuśrodowiskowych (diadromicznych) należą m.in. łososie, niektóre gatunki z rodziny babkowatych i węgorze.

Jak widać, zależy jakie ryby. W każdym bądź razie ryby żyjące w wodach słodkich zmieniają środowisko na słone, a ryby słonowodne trafiają do wód słodkich.

Jeżeli to nie wystarczy, napisz do mnie ;]
5 2 5
2010-02-01T19:00:34+01:00
DWUŚRODOWISKOWE RYBY
Dwuśrodowiskowe ryby, termin określający gatunki ryb przemieszczające się okresowo z wód słonych do słodkich bądź na odwrót, w celu np. odbycia tarła lub z powodu konieczności zmiany środowiska w danym okresie rozwojowym. Do ryb dwuśrodowiskowych należą m.in. łososie, minogi morskie, niektóre gatunki z rodziny babkowatych i węgorze.

Myślę że pomogłam i licze na naj :)
5 3 5