Pierwsza lekcja rozpoczyna się o 8.15. Poranne mycie, ubieranie i jedzenie śniadania zajmują Karolowi pół godziny, droga do szkoły-kwadrans. O której godzinie Karol powinien wstać, aby zdążyć do szkoły na 5 minut przed rozpoczęciem lekcji? (proszę kilka obliczeń)

3

Odpowiedzi

2010-02-01T18:18:21+01:00
8.15-5=8.10
8.10-(30+15)=7.25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:19:06+01:00
8 15 - godzina rozpoczęcia lekcji.
30 + 15 minut - poranne obrzędy i droga do szkoły
8 10 - czas, o której chłopiec ma być w szkole.

8 10 - 45 minut = 7 25

Karol powinien wstać o 7 25.
Przynajmniej wg. mnie ;)
2010-02-01T18:20:02+01:00
30 min + 15 min + 5 min = 50 min
8.15 h - 50 min = 7.25 h

Odp.: Karol powinien wstawać o 7.25.