Odpowiedzi

2010-02-01T18:23:04+01:00
Ba(OH)₂

MczBa(OH)₂=137u+2*(16u+1u)=171u
liczymy łączną ilość unitów w związku chemicznym z układu okresowego pierwiastków w zaokrągleniu, taka liczba pod symbolem pierwiastka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:29:49+01:00
Ba to bar a jego masa cząsteczkowa to 137,33u -> my to w szkole zaokrąglamy i jest 137u

(OH)2
czyli 2 razy tlen (O) -> 2 *16u
i 2 razy wodór (H) -> 2*1u

Teraz to wszystko trzeba do siebie dodać:
137u + 2*16u + 2*1u = 137u + 32u + 2u = 171u

mam nadzieję że pomogłam ;) jakbyś miał/a jakieś problemy z obliczaniem masy cząsteczkowej lub za bardzo czegoś nie rozumiał/a to pisz, chętnie pomogę ;)
2010-02-01T18:40:35+01:00
MBa(OH)2=1*137u+2*16u+2*1u=137u+32u+2u=171u