Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:25:59+01:00
X+y=20
6²+x²=y²

x=20-y
36+(20-y)²= y²

x=20-y
36+20²+ y²- 2*20y= y²

x=20-y
36+400+ y²-40y= y²

x=20-y
y²- y²-40y=-36-400

x=20-y
-40y=-436 /:-40

x=20-y
y=10,9

x=20-10,9
y=10,9

x=9,1
y=10,9

odp. Drzewo zostało złamane na wysokości 9,1m
od ziemi.
1 5 1
2010-02-01T18:30:45+01:00
6² + x² = (20-x)²
36 + x² = 400-40x+x² (x² sie zredukuje)
40x= 364 | :40
x= 9,125 ( 9 1/8)
x- wysokosc zlamania drzewa.