Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T18:23:54+01:00
Jeden bok 6
drugi bok x
trzeci bok 3*x

6+ x+ 3x=16
6+4x=16
4x=16-6=10
x= 10:4=2,5 drugi bok

3*2,5=7,5 trzeci bok
sprawdzenie 6 + 2,5 +7,5 = 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:26:21+01:00
I bok- 6cm
II bok- x
III bok- 3x
obw. = 16 cm

6 + x + 3x=16
4x = 10//4
x= 2,5cm

3 * 2,5= 7,5 cm

Pozostałe boki trójkąta maja po 2,5 cm i 7,5 cm.
2010-02-01T18:26:36+01:00
1 bok - 6cm
2 bok - x
3 bok - 3x

obw. = 16cm

6 + 4x = 16
4x=10 |: 4
x=2,5 cm

1 bok = 6cm
2 bok = 2,5cm
3 bok = 3*2,5=7,5cm

sprawdzasz 6 + 2,5+7,5 = 16cm