Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:33:26+01:00
Termoregulacja to szereg procesów, które pomagają utrzymać. prawidłową temperaturę ciała. Odpowiedzialne są za to:
* wątroba, która ogrzewa krew
* drżenie mięśniowe - czyli szybkie skurcze powodujące wzrost temperatury.
* cykle jałowe
* Działania hormonalne, takie jak zwiększenie lub spadek aktywności tarczycy.
* termiczne bariery izolacyjne takie jak: tkanka tłuszczowa, sierść, pióra.
* Ułatwienie przepływu ciepła do powierzchniowych warstw organizmu np. kurczenie lub rozkurczanie naczyń krwionośnych skóry. W przypadku kiedy organizm dąży do zachowania ciepła, naczynia krwionośne kurczą się i krew nie może tracić ciepła poprzez kontakt z chłodniejszym powietrzem.
* zwiększenie odbioru ciepła poprzez parowanie - pocenie i ziajanie.

Czy o to chodziło?
2010-02-01T18:36:27+01:00
PODCZAS RUCHU NASZE MIĘŚNIE PRACUJĄ TWORZY SIE KWAS MLEKOWY ZAKWASZAJĄCY MIĘŚNIE I PRZEZ GRUCZOŁY POTOWE WYDALAJĄCY NADMIAR WODY