Objaśnij znaczenia następujących związków frazeologicznych:
Mieć skrzydła u ramion
rozwinąć skrzydła
dodać komuś skrzydeł
znajdować się pod czyimiś skrzydłami
wziąść kogoś pod swoje skrzydła
wyrwać się komuś spod skrzydeł
podciągnąć komuś skrzydła

2

Odpowiedzi

2009-10-06T14:23:21+02:00
Mieć skrzydła u ramion-być szczęśliwym,mieć miłe odczucia
rozwinąć skrzydła-rowijać się,dokształcać w jakieś dziedzinie
dodać komuś skrzydeł-pomóc komuś,wesprzeć go
znajdować się pod czyimiś skrzydłami-być pod czyjąś opieką
wziąść kogoś pod swoje skrzydła-wziąć kogoś pod opiekę
wyrwać się komuś spod skrzydeł-uciec od kontroli
podciągnąć komuś skrzydła-załamać kogoś,zniszczyć jego marzenia
29 4 29
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T14:34:16+02:00
Mieć skrzydła u ramion-być szczęśliwym, radosnym
rozwinąć skrzydła-rozwinąć działalność swój talent
dodać komuś skrzydeł-pocieszyć kogoś smutnego
znajdować się pod czyimiś skrzydłami-być bezpiecznym i się czuć bezpiecznym ze ktoś nas ma w opiece
wziąć kogoś pod swoje skrzydła-zaopiekować się kimś dbać o czyjeś interesy
wyrywać się komuś spod skrzydeł- stanąć się dorosłym, dojrzałym chęć opiekowania się sobą samym
podciąć komuś skrzydła-pozbawić kogoś entuzjazmu rozwinąć czyjeś marzenia
30 4 30