Odpowiedzi

2010-02-01T18:25:25+01:00
* Opery:
o Halka (premiera wersji 2-aktowej 1848, wersji 4-aktowej 1858)
o Sen Wieszcza (nieukończona, pisana w latach 1852-1853)
o Flis (premiera 1858)
o Rokiczana (nieukończona, pisana w latach 1858-1859)
o Hrabina (premiera 1859)
o Verbum nobile (premiera 1861)
o Straszny dwór (premiera 1865)
o Paria (premiera 1868)
o Trea (nieukończona, pisana w roku 1872)
o Sielanka (nieukończona, pisana ok. 1848)
o Cyganie (I wersja operetki "Jawnuta"; zach. 1 fragment) 1852
* Balety:
o Monte Christo (1866)
o Na kwaterunku (1868)
o Figle szatana (1870)
* Operetki:
o ’’Loteria’’ (ok. 1840)
o Żółta szlafmyca (1841)
o ’’Jawnuta’’ (1850)
o ’’Bettly’’ (1852)
o Beata (1870 lub 1871)
* Ballady:
o Dziad i Baba
o Czaty
* Kantaty
o cztery Litanie Ostrobramskie (1843-1855)
o Milda (tekst - fragm. "Witoloraudy" Józefa Ignacego Kraszewskiego) 1848
o Nijoła (tekst jw.) po 1848
o Widma (tekst - "Dziadów część II" Adama Mickiewicza) ok.1852
o Sonety krymskie (tekst - wybrane 8 sonetów Adama Mickiewicza) 1867
* Msze
* Uwertury:
o Bajka
* Pieśni:
o Ojcze z niebios, Boże Panie
o Dziad i baba
o Pieśń wieczorna
o Znaszli ten kraj (2 wersje)
o Trzech budrysów
o Prząśniczka
o Złota rybka
o Krakowiaczek
o Kozak
o Świtezianka
o i wiele innych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:26:23+01:00
* Opery:
o Halka (premiera wersji 2-aktowej 1848, wersji 4-aktowej 1858)
o Sen Wieszcza (nieukończona, pisana w latach 1852-1853)
o Flis (premiera 1858)
o Rokiczana (nieukończona, pisana w latach 1858-1859)
o Hrabina (premiera 1859)
o Verbum nobile (premiera 1861)
o Straszny dwór (premiera 1865)
o Paria (premiera 1868)
o Trea (nieukończona, pisana w roku 1872)
o Sielanka (nieukończona, pisana ok. 1848)
o Cyganie (I wersja operetki "Jawnuta"; zach. 1 fragment) 1852
* Balety:
o Monte Christo (1866)
o Na kwaterunku (1868)
o Figle szatana (1870)
* Operetki:
o ’’Loteria’’ (ok. 1840)
o Żółta szlafmyca (1841)
o ’’Jawnuta’’ (1850)
o ’’Bettly’’ (1852)
o Beata (1870 lub 1871)
* Ballady:
o Dziad i Baba
o Czaty
* Kantaty
o cztery Litanie Ostrobramskie (1843-1855)
o Milda (tekst - fragm. "Witoloraudy" Józefa Ignacego Kraszewskiego) 1848
o Nijoła (tekst jw.) po 1848
o Widma (tekst - "Dziadów część II" Adama Mickiewicza) ok.1852
o Sonety krymskie (tekst - wybrane 8 sonetów Adama Mickiewicza) 1867
* Msze
* Uwertury:
o Bajka
* Pieśni:
o Ojcze z niebios, Boże Panie
o Dziad i baba
o Pieśń wieczorna
o Znaszli ten kraj (2 wersje)
o Trzech budrysów
o Prząśniczka
o Złota rybka
o Krakowiaczek
o Kozak
o Świtezianka
o i wiele innych

Z jego pieśni zostało wydanych 12 Śpiewników domowych: 6 za życia kompozytora i 6 po jego śmierci.
2010-02-01T18:48:55+01:00
* Opery:
1. Halka
2. Sen Wieszcza
3. Flis
4. Rokiczana
5. Hrabina
6. Verbum nobile
7. Straszny dwór
8. Paria
9. Trea
10. Sielanka
11. Cyganie
* Balety:
o Monte Christo
o Na kwaterunku
o Figle szatana
o ’’Loteria’’
o Żółta szlafmyca
o ’’Jawnuta’’
o ’’Bettly’’
o Beata
* Ballady:
o Dziad i Baba
o Czaty
* Kantaty:
o cztery Litanie Ostrobramskie
o Milda
o Nijoła
o Widma
o Sonety krymskie
* Uwertury:
o Bajka
* Pieśni:
o Ojcze z niebios, Boże Panie
o Dziad i baba
o Pieśń wieczorna
o Znaszli ten kraj (2 wersje)
o Trzech budrysów
o Prząśniczka
o Złota rybka
o Krakowiaczek
o Kozak
o Świtezianka
o i wiele innych
1 5 1