Odpowiedzi

2010-02-01T18:28:11+01:00
Utrzymanie rośliny w podłorzu oraz transpotr wody i soli mineralnych do poszczególnych organów rośliny
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:31:01+01:00
Funkcje korzenia to:
- zaopatrywanie rośliny w wodę
- rozpuszczanie w niej soli mineralnych czerpanych z gleby
- przytwierdzanie rośliny do podłoża
- utrzymanie rośliny w pozycji pionowej
- niektórym roślinom korzenie służą do wegetatywnego rozmnażania
- korzenie chłonące wodę i parę wodną z powietrza
- u niektórych roślin pełni jeszcze inne dodatkowe funkcje, np.: u burak, marchwi jest organem spichrzowym, w którym roślina gromadzi substancje zapasowe
- korzeń storczyka ma bardzo silnie zredukowane liście spełnia rolę organu asymilacyjnego
- u lian bywa organem czepnym
- korzenie kurczliwe, spotykane, np.: u lilii, mają zdolność- kurczenia się, wskutek czego mogą wciągać- roślinę głębiej w glebę
3 3 3