Odpowiedzi

2010-02-01T18:36:51+01:00
Odp.
(NH4)2SO4,zapisz równanie hydrolizy,
odczyn kwaśny:
-(NH4)CO2-odczyn obojętny;
-Na2CO3-odczyn zasadowy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:44:23+01:00
(NH4)2SO4 -odczyn kwaśny,sól pochodzi od mocnego kwasu i słabej zasady,
(NH4)2CO3-odczyn obojętny,pochodzi od słabego kwasu i słabej zasady,
Na2CO3-odczyn zasadowy,pochodzi od mocnej zasady i słabego kwasu
2010-02-01T21:40:32+01:00
A) odczyn kwaśny (sól mocnego kwasu i słabej zasady)

b) odczyn obojętny (słaby kwas i słaba zasada)

c) odczyn zasadowy (słaby kwas i mocna zasada)