Odpowiedzi

2010-02-01T18:43:45+01:00
9. a) Oblicz, ile kosztuje bilet normalny, a ile ulgowy, jeżeli:
-za 3 normalne i 2 ulgowe zapłacono 34zł.
-za 1 normalny i 3 ulgowe zapłacono 23zł.

b) Film "Olśnienie" obejrzało w kinie bajka 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640zł. Obliczyłeś już ceny biletów ulgowych i normalnych. Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet ulgowy, a ilu bilet normalny.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:45:26+01:00
X- widzowie , którzy kupili bilet ulgowy
y-widzowie, którzy kupili bilet normalny

5x+8y-2640
y+x=420 | razy (-5)

5x+8y=2640
-5x-5y=-2100
3y=540 |:3
y=180
x=240
2010-02-01T18:49:16+01:00
9 b) Film Olśnienie obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640zł. Obliczyłeś juz ceny biletów ulgowych i normalnych. Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet ulgowy a ilu normalny ??
x+y=420 /*(-5)
8x=5y=2640

-5x-5y= -2100
8x+5y=2640

3x=540
x+y=420

x=180
y=240

*-mnożenie x-normalny a y- ulgowy