Odpowiedzi

2009-10-06T14:47:42+02:00
A=(dV)/(t)
dV=Vk-Vk
dV=72-18=54km/h=54000m/h=15m/s
t=3s
a=15/3=5m/s2

Wykres jest bardzo prosty
1.Rysujesz dwie osie
2.Jedna(tą w górę) podpisujesz jako a[m/s2], drugą (tą w prawo) jako t[s]
3.Na pionowej osi rysujesz podziałkę od zera do powiedzmy 8
4.Na poziomej osi rysujesz podziałkę od zera do około 5
5.Rysujesz teraz linię przyspieszenia, czyli linię wiodącą od piątki na pionowej osi trwającą do trójki na poziomej
Tak schematycznie będzie wyglądało to tak:

a[m/s2]
^
.|
6-
.|
5-_____________
.|
4-
.|
3-
.|
2-
.|
1-
.|
-----|-----|-----|-----|-----|-----|----->t[s]
0.....1.....2....3.....4.....5.....6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T15:03:39+02:00
Dane:
t = 3 s
Vp = 18 km/h
Vk = 72 km/h
[delta (trujkącik)]V = 72 km/h - 18 km/h = 54 km/h

Szukane:
a = ?

Wzór:
a = (w liczniku) - (delta)V (w mianowniku) - t

Obliczenia:
54 km/h = 54000m/3600s = 15 m / s

a = (w liczniku) - 15 m/s (w mianowniku) - 3 s
a = 5 m/ s (do potęgi 2)

Odpowiedz:
Przyśpieszenie samochodu wynosi 5 m/s (do potegi 2).


* Wykres dodaje w załączniku ; )