W roku 1999 w Stalowej Woli było o 4 tys. mieszkańców więcej niż w Przemyślu. W Rzeszowie było o 22 tys. więcej niż w Stalowej Woli i Przemyślu łącznie. Gdyby z Przemyśla do Stalowej Woli przeprowadziło się 18 tys. mieszkańców, to wówczas liczba mieszkańców Przemyśla stanowiłaby 5/9 liczy mieszkańców Stalowej Woli. Oblicz, ilu mieszkańców było w 1999 roku w Stalowej Woli, Rzeszowie i Przemyślu. Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-02-02T11:34:21+01:00
1999r
liczba mieszkańców:
Stalowa Wola x+4
Rzeszów x+x+4+22
Przemyśl x

Gdyby z Przemyśla do Stalowej Woli przeprowadziło się 18 tys. mieszkańców, to wówczas liczba mieszkańców Przemyśla stanowiłaby 5/9 liczy mieszkańców Stalowej Woli

x-18 ---> z Przemyśla przeprowadza się 18 tyś
(x+4) +18 ---> do Stalowej Woli wprowadza się 18 tyś

x-18 = 5/9*( x+4+18)
x-18 = 5/9* (x+22) / mnożymy wszytsko razy 9
9x - 162 = 5* (x+22)
9x - 162 = 5x + 110
9x- 5x = 110 + 162
4x = 272
x= 68

Stalowa Wola x + 4 = 68 + 4 = 72 tyś mieszkańców
Rzeszów x+x+4+22 = 68+68+4+22 = 162 tyś mieszkańców
Przemyśl x = 68 tyś mieszkańców
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T16:01:14+01:00
X - mieszkańcy w Stalowej Woli Spr.:49500
x-4000 - mieszkańcy Przemyśla Spr.:45500
(x+x-4000)+22000 - mieszkańcy Rzeszowa Spr.: 95000+22000=117000


(x-4000)= 5;9 /*9
9(x-4000)-162000=5x
9x-3600-162000=5x /-9x
-198000=-4x /:(-4)
x=49500
1 5 1