Odpowiedzi

2009-10-06T14:57:35+02:00
Moim zdaniem w tym przypadku mamy do czynienia przede wszystkim z tragedią Kreona. W utworze można odnaleźć prawdy uniwersalne - problem władzy, polityki, tyrania jednostki i pragnienia ludu. Bunt w imię wartości moralnych to główne aspekty utworu. Jednostka opowiadająca się po jednej ze stron ponosi wielką odpowiedzialność.

Ponadczasowość uczuć, myśli i pouczeń zawartych w utworze „Antygona” sprawia, że tragedia przemawia do współczesnego odbiorcy. Idea samo władztwa, wina i kara, wierność nie pisanym prawom boskim, miłość Antygony do braci to zagadnienia mające rację bytu także współcześnie.

Moim zdaniem Antygona ponosząc śmierć zwycięża moralnie. Kreon odnosi pozorne zwycięstwo. Skazawszy Antygonę, sam na siebie sprowadził katastrofę. Tragicznym bohaterem jest sprawca tragedii, nie tragiczna ofiara. W istocie jest to więc klęska Kreona.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T15:06:14+02:00
Racje Antygony:
-W obliczu śmierci wszyscy są równi
-Prawo ziemskie nie może naruszać praw religii
-Posłuszeństwo prawom boskim jest najważniejszym obowiązkiem, bo są one ważniejsze niż prawo stanowione przez człowieka
-Obowiązkiem rodziny jest pochowanie zmarłego
-Ocena postępów człowieka jest sprawą bogów
-Trzeba być ,,miłą zmarłym niż ziemi mieszkanką"
3 5 3