Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:52:34+01:00
Jest największą z krajowych sikorek. Mierzy około 14 cm długości. Odznacza się ładnym ubarwieniem. Wierzch głowy, podgardle i pas biegnący wzdłuż spodniej strony ciała - czarne, policzki białe, spód ciała żółty, grzbiet i ramiona zielonkawe.

Występuje w lasach, parkach, ogrodach, żywopłotach, zaroślach.

Można ją spotkać niemal wszędzie. Zajmuje równie chętnie naturalne dziuple, jak skrzynki lęgowe.
Często gnieździ się w dość niezwykłych miejscach, np. na latarniach czy słupach sygnalizacji świetlnej. Zimą chętnie odwiedza karmniki, jedząc różne nasiona oleiste i tłuszcze.
2 3 2
2010-02-01T18:57:34+01:00
Gil- żywi się on owadami, zaś simą głównie nasionami takimi jak:
nasiona oleiste, proso, nasiona bzu, lilaku i jagód (jarzębina, kalina itp.)
Uwielbiają także konopie, lecz ich nadmiar prowadzi do zatuczenia.
Długość jego ciała wynosi ok.16cm .Upierzenie grzbietu jest popielate, a od strony brzusznej u samca - czerwone, a samicy - szarożółte i na głowie mają charakterystycznączarną plammkę.
W Polsce ten ptak jest pod ochroną.
2 5 2