"Wszyscy mówią na mnie:Ziółko, Ziółko, Ziółko-słyszę w kółko. Cała klasa mnie przezywa:Ziółko, Oset i Pokrzywa.Pytam za co i dlaczego? Czy zrobiłam coś kolegom? Czy ja kiedyś z kimś zadzieram? Nie! Ja tylko jestem szczera! Mówię zawsze to, co myślę, szczerą prawdę, jak najściślej. No, na przykład do Iwony ,że fatalnie jej w zielonym. Kto zielony sweter bierze w okropnej żółtej cerze?! Albo mówię raz do Bronka, że ma piegi i się jąka.A do Hanki i do Jurka, że są rudzi jak wiewiórka. A do Reni że sepleni... I co? wszyscy obrażeni! Za co? Że ja bez obłudy do rudego mówię: rudy? I że,powiem do kolegi że ma piegi, gdy ma piegi?! Mogę przysiąc nawet mamie, że to prawda, że nie kłamię. Widać prwada w oczy kole,więc za prawde cierpie w szkole!"




Z tego utworu wypisz:
-w jedenj kolumnie wyrazy z ó wymienym (wyjśnij pisownię)
-a w drugiej kolumnie z ó niewymiennym

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:51:38+01:00
Ó wymienne:
Ziółko bo zioło
kółko bo koło
mówię bo mowa


ó niewymienne:
żółtej
wiewiórka
5 4 5
2010-02-01T18:51:40+01:00
Ziółko - zioło
kółko - koło
mówię - mowa
mówią - mowa


NIE WYMIENNE
żółtej
wiewiórka
6 3 6
2010-02-01T20:58:45+01:00
Ziółko > zioło
kółko > koło
mówię > mowa
mówią> mowa

niewymienne
żółtej
wiewiórka
5 4 5