Odpowiedzi

2010-02-01T18:50:43+01:00
- Kaliope (Pięknolica) – muza poezji epickiej, bohaterskiej
- w ręku trzyma tabliczkę do pisania oraz rylec

- Klio (Głosząca sławę) – muza historii
- trzyma zwój pergaminu

- Polyhymnia – opiekunka gry tanecznej, pantomimy

- zsyła natchnienie tym, co tworzą pieśni

- Euterpe (Radosna) – muza poezji lirycznej
- gra na flecie

- Terpsychora (Kochająca taniec) – muza tańca
- uczy tej sztuki ludzi
- trzyma lirę w ręku

- Erato (Umiłowana) – opiekunka poezji miłosnej, liryki chóralnej
- gra na cytrze

-Melpomena (Śpiewająca) – muza śpiewu, później tragedii
- jej godłem jest maska teatralna

- Talia (Rozkoszna) – muza komedii i poezji pasterskiej

- posiada maskę komiczną

-Urania (Niebiańska) – muza astronomii i geometrii
- trzyma cyrkiel oraz kulę
10 4 10
2010-02-01T18:51:31+01:00
* Kalliope – poezja epicka oraz filozofia i retoryka, przedstawiano ją z tabliczką i rylcem
* Klio – historia, przedstawiano ją ze zwojem papirusu
* Erato – poezja miłosna, przedstawiano ją z kitarą
* Euterpe – poezja liryczna, gra na flecie, przedstawiano ją z aulosem
* Melpomene – tragedia i śpiew, przedstawiano ją z maską tragiczną
* Polihymnia – poezja chóralna, pantomima przedstawiano ją zawsze głęboko zamyśloną, bez atrybutu
* Talia – komedia, przedstawiano ją z maską komiczną
* Terpsychora – taniec, przedstawiano ją z lirą i plektronem
* Urania – astronomia i geometria, przedstawiano ją z cyrklem i kulą ziemską
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:52:32+01:00
1. Erato - muza poezji miłosnej, z małą lirą.
2. Euterpe - muza poezji lirycznej, z aulosem.
3. Klio - muza historii, ze zwojem papirusu.
4. Kaliope - muza poezji epickiej, z tabliczką i rylcem.
5. Melpomene - muza tragedii, z maską tragiczną.
6. Polihymnia - muza poezji sakralnej, bez atrybutu.
7. Talia - muza komedii, z maską komiczną.
8. Terpsychora - muza tańca, z lirą i plektronem.
9. Urania - muza astronomii i geometrii, z cyrklem i kulą.
15 4 15