Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:34:23+01:00
Właściwości kwarcu:
-Kwarc jest przezroczysty; może być bezbarwny i może tworzyć wiele barwnych odmian
-Zazwyczaj tworzy kryształy słupkowe wykształcone w postaci heksagonalnego słupa
-może tworzyć odmiany ziarniste,naskorupienia oraz inkrustacje
-kwarc często zawiera:inkluzje stałe ciekłe i gazowe

Właściwości pirytu:
-tworzy kryształy izometryczne(najczęściej sześcienne,ośmiościenne)
-występuje niemal we wszystkich skałach
-podobny barwą do złota( stąd nazwa ,,złoto głupców)
-ulega szybkiemu powierzchniowemu wietrzeniu pod wpływem tlenu.
-często zawiera domieszki np.kobaltu,złota,miedzi
2 4 2
2010-02-01T19:39:05+01:00
Kwarc:
-w większości bezbarwny ale zdarzają się też barwne odmiany
-ciało stałe
-bezwonny
-budowa krystaliczna
-przewodnik cieplny
-wydaje się zimny w dotyku

Piryt:
-mosiężna lub złota barwa
-ulega szybkiemu wietrzeniu
-ciało stałe
-regularny układ krystolograficzny
-iskrzy się pod wpływem uderzeń krzesiwa, twardego metalu