Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:08:42+01:00
V=a*b*h
V=4*4*h
80cm³=16h
h=80:16
h=5cm

P=2*a*b+2*b*h+2*a*h
a=4
b=4
h=5
P=2*4*4+2*4*5+2*4*5
P=32+40+40
P=112cm²
odp.pole prostopadłościanu wynosi 112cm²
2010-02-01T19:22:18+01:00
D:
a=4cm
P=80cm3
Sz:P=?
Rozw:
V=abH
V=4*4*H
80=16*H/:16
H=5
P=2a*a+4a*H
P=2*4*4+4*4*5
P=2*16+4*20
P=32+80
P=112cm2

Odp. Pole tego prostopadłościanu jest równe 112cm2.