Odpowiedzi

2010-02-01T19:20:51+01:00
Wys. Mont Blanc = 4810m.npm.
Temperatura zmienia się 0,6° na 100m.
(Ew. można przyjąć 0,5°/100m, ale to mniej dokładnie)

Najpierw trzeba więc obliczyć różnicę wysokości:
4810-2000=2810

Potem obliczamy jak zmieni się temp.:
2810x0,6°=1686
1686:100=16,86°

Temp. wraz ze wzrostem wys. obniża się:
18°-16,86°=1,14°

czyli w zaokrągleniu 1°C :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:24:53+01:00
Spadek temperatury- 0.6 (stopni) C/100m
4807m n.p.m.-2000m n.p.m.=2807m
2807m×0.6(stopni)C/100m=16.842(stopni)C≈16.8(stopni)C
18(stopni)C-16.8(stopni)C=1.2(stopni)C≈1(stopni)C

Odp: Na Mont Blanc temperatura będzie wynosić około 1(stopni) C.
2 3 2