Odpowiedzi

2010-02-01T19:08:49+01:00
Republika Rzymska była mniej demokratyczna od Ateńskiej.
W Atenach zgromadzeni obywatele osobiście podejmowali decyzje o wszystkich sprawach państwa, każdy obywatel mógł zgłosić projekt ustawy, za to w Republice rzymskiej zgromadzenie obywateli głosowało na kolejne ustawy, nie miało prawa do wprowadzania zmian.
W Atenach była całkowita demokracja, w Republice Rzymskiej była demokracja jednak nadzorowana
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:10:04+01:00
W demokracji ateńskiej ważną rolę pełni zgromadzenie ludowe to oni decydują o sprawach państwa , jest też ostracyzm czyli rządy skorupkowe . Jest rada pięciuset i stratedzy .
W rzymskiej demokracji nie jest tak ważne zgromadzenie ludowe ważniejsi są urzędnicy , oraz senat.
7 3 7
2010-02-01T19:11:11+01:00
Różnice:
NIe było w Rzymie sądy skorupkowego.
Nie było w Atenach urzędu dyktatora (pełnił on swoją funkcję tylko podczas wojny)
W Atenach miasto-państwo nie dzieliło się na okręgi do głosowania, zwane tribus.
W Atenach nie było urzędnika zwnego trybunem ludowym. Jego zadaniem w Rzymie była obrona biednej ludności.
6 4 6