Mama Asi upiekła fantazję i podzieliła ciasto na jednakowe kawałki. Każdy z nich miał kształt trójkąta prostokątnego równoramiennego o przyprostokątnej 8cm
a) Jaką powierzchnię miał każdy z nich?
b) Na ile części zostało podzielone ciasto?

wymiary ciasta: 3,2dm x 2,4 dm

pilne na jutro plissssssss

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:11:52+01:00
A)
wzór :
P=1/2 a * h
w trójkącie prostokątnym równoramiennym podstawą może być przyprostokątna, a wysokością druga przyprostokątna
czyli
a=8 cm
h=8cm
P=1/2 * 8 * 8=1/2 * 64=32 cm^2

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T19:12:58+01:00
A ²+ b ²= c ²
8 ² + 8 ²= c²
64+ 64= c²
128= c ²
c= √128

P= a ² √3 / 4=16√3 p/4 4.
p=4³√3
P=1/2 * 8 * 8=1/2 * 64=32 cm²