1. Mama, tata i syn maja razem 93 lata. Syn jest trzy razy młodszy od mamy, a mama o dwa lata młodsza od taty. Ile lat ma każde z nich ??
2. W prostokącie jeden bok jest dwa razy dłuższy niż drugi. Oblicz długości boków tego prostokata, jeśli jego obwód wynosi 24 cm .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:14:15+01:00
1.
x - wiek ojca
x-2 - wiek matki
⅓(x-2) - wiek syna
93 - suma lat

x+(x-2)+⅓(x-2)=93 |*3
3x+3x-6+x-2=279
7x=287 |:7
x=41 - wiek ojca

41-2=39 wiek matki
⅓*39=13 - wiek syna

2.
x - 1 bok
2x - 2 bok
2(x+2x)=24
6x=24
x=4 [cm] - krótszy bok
2*4=8 [cm] - dłuższy bok
2010-02-01T19:16:03+01:00
1.
wiek mamy - 3x = 3 razy 13 = 39 lat
wiek taty - 3x +2 = 3 razy 13 +2 = 39 + 2 = 41 lat
wiek syna - x = 13 lat

3x + 3x+2 +x = 93
3x + 3x + x = 93 - 2
7 x = 91 | :7
x = 13

2. a = 2b

Ob = 2a + 2b
24 = 2 razy 2b + 2b
24 = 4b + 2b
24 = 6b
6b= 24 |: 6
b = 4

a = 2b
a= 2 razy 4
a = 8