Zad 1.
Czy kod źródłowy systemu operacyjnego Linux (lub Windows) jest dostępny dla dowolnego użytkownika na świecie? Uzasadnij odpowiedź.

Zad 2.
Wyjaśnij dlaczego programy napisane w języku Java można urochamiać w różnych systemach operacyjnych.

Zad 3.
Napisz co komplikujemy i jakie oprogramowanie jest potrzebne do komplikacji.

Zad 4.
Wsakż podobieństwa i różnice między kodem źródłowym a kodem maszynowym.

Zad 5.
Wyjaśnij dlaczego oprogramowanie sytemowe, gry i poważne aplikacje pisane są najczęściej w języku C++.

Życze powodzenia:) max pkt tylko za wszystkie.

3

Odpowiedzi

2010-02-01T19:23:57+01:00
1)Jak najbardziej sama zobacz http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Microsoft-udostepnia-kod-zrodlowy-systemu-operacyjnego-762185.html

5)Umożliwia abstrakcję danych oraz stosowanie kilku paradygmatów programowania: proceduralnego, obiektowego i generycznego. Charakteryzuje się wysoką wydajnością kodu wynikowego, bezpośrednim dostępem do zasobów sprzętowych i funkcji systemowych, łatwością tworzenia i korzystania z bibliotek (napisanych w C++, C lub innych językach), niezależnością od konkretnej platformy sprzętowej lub systemowej (co gwarantuje wysoką przenośność kodów źródłowych) oraz niewielkim środowiskiem uruchomieniowym. Podstawowym obszarem jego zastosowań są aplikacje i systemy operacyjne.

Mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem
Pozdro
2 3 2
2010-02-01T19:50:13+01:00
1.kod systemu Linux jest dostępny dla wszystkich ponieważ system ten jest na licencji GPL(czyli ma wolny,dostepny kod źródłowy)
Kod źródłowy Windowsa ma tylko jego producent i nie można go legalnie zdobyć ,ponieważ Firma Microsoft nie zezwala na udostenianie kodu,system Windows nie jest darmowym,wolnym oprogramowaniem

2 java tworzy wirtualna maszynę,platformę, dzieki temu może działać na róznych systemach

3.Kompilować mozna np jądro Linuxa i wymaga to kompilatora który który tłumaczy program napisany w języku programowania na język maszynowy, zrozumiały dla komputera

5 wiele aplikacji jest pisanych w c++ ponieważ jest to język szybki i efektywny,elastyczny po zatym dość powszechny i jest duzo do niego kompilatorów
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:50:52+01:00
1- Linux tak ponieważ z założenia linux ma być systemem do którego poprawkę może zgłosić każdy.

windows jako system stricte-zarobkowy jest udostępniany bez kodu a JAKIEKOLWIEK próby inżynierii wstecznej to łamanie licencji.

2) Ponieważ tzw. interpreter Javy (coś co tłumaczy kod programu na instrukcje systemowe) jest osobnym programem i nie jest wbudowany w system. Istnieją jednak wolne i niewolne wersje Javy (OpenJDK vs Sun Java).

3) Nie komplikacji tylko kompilacji :P Kompilujemy kod, na co składają się 3 etapy:
-sprawdzanie poprawności kodu
-łączenie kodu z zewnętrznymi bibliotekami (linkowanie)
-przerabianie do kodu maszynowego

4)
Kod maszynowy to składający się głównie z cyfr kod który operuje bezpośrednio na urządzeniach komputera (procesorze,pamięci).

Kod źródłowy to ciąg instrukcji ale zapisanych w zrozumiałym dla ludzi (bardziej niż kod maszynowy). Program który kompiluje przerabia go na kod maszynowy

Podobieństwa:
-Oba typy kodowania są zwykle ciagami instrukcji.
-Po skompilowaniu wyglądają bardzo podobnie
Róźnice:
-Podczas pisania programu trzeba w przypadku kodu maszynowego znać architekturę konkretnego procesora. W przypadku współczesnych języków programowania kod jest bardziej uniwersalny.

5)
-Prostota składni
-Długa historia języka co przekłada się na mnóstwo przykładów,gotowców,bibliotek,forów itp.
-Obsługa DirectX
-Szerokie możliwości i obsługa wszystkich nowoczesnych struktur.
5 4 5