Odpowiedzi

2009-10-06T15:10:48+02:00
Ciastka nr. 1 : 10zł/kg
ciastka nr.2 :14zł/kg

Ciastek nr 1 jest 2kg : 1kg-10 zł 2kg-20zł
Ciastek nr 2 jest 3 kg: 1kg-14zł 2kg-28 zł 3kg-42zł


20+42 =62 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T15:12:09+02:00
Tworzymy układ rownań
x -ilość ciastek po 10 zł
y-ilość ciastek po 14 zł

{x+y=5 ,ilość mieszanki
{10x+14y=62 rozwiązujemy metodą podstawiania

{ x=5-y
{10(5-y)+14y=62
50-10y+14y=62
4y=62-50
4y=12/:4
y= 3
x =5-3=2
Odp. Ciastek za 10 zł wzięto 2 kg , zaś za 14 zł 3 kg.