Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:10:16+01:00
Strój męski - brązowa sukmana z odwiniętą lewą klapą. Na głowie czapka rogata granatowa (rogatywka) z otokiem z barankowego czarnego futerka. Obuwie skórzane, szyte po bokach, na wysokim obcasie lub rosyjskie wojskowe, kupowane od żołnierzy.

Strój kobiecy - gorset z krótką baskinką, zdobione krzyżującymi się kolorowymi tasiemkami.Na głowie noszono chustki, mężatki czepki. Pończochy (głównie białe) noszono rzadko, a najczęściej tylko do ślubu i na pogrzeb, innym elementem stroju kobiet był gorset zdobiony na plecach i przedzie haftem, naszyciem
z kolorowych tasiemek, względnie koralików.
5 4 5
2010-02-01T22:18:50+01:00
Ustrój męski mają brązowe kierezje. czyli sukmany z dużymi kołnierzami .zwanymi sukami.
Mieli czerwone kłapcie.
Układ fałdów w tyle i krój podkreślały wcięcie w pasie.
Mieli kaftany które różniły się miedzy sobą .
były czarne granatowe z rękawiczkami.
Ustrój kobiecy były to jednobarwne spódnice używano kwiecistego materiału do szycia sukienek .Niektóe były ozdobione falbankami a inne były prostsze zazwyczaj stroje były kolorowe
6 2 6