Odpowiedzi

2010-02-01T19:24:48+01:00
X - Janek
x - 8 - Bartek

2x-8=32
2x=40
x=20

a)Janek - 20 ,Bartek - 12
b)Janek -16 , Bartek - 8
c) 20/12 = 10/6 = 5/3 = 1,66 raza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:28:40+01:00
X- wiek Bartka
x+8 -wiek Janka

x+x+8 = 32
2x+8=32 |-8
2x = 24
x = 12
Bartek - 12 lat
Janek - 12 + 8 = 20 lat
Odp.: Bartek ma 12 lat, a Janek 20 lat.
12-4 = 8 (Bartek)
20-4 = 16 (Janek)
Odp.: Bartek miał 8 lat, a Janek 16 lat.
8/20 = 4/10 = 40/100 = 40 %
Odp.: Janek jest starszy od Bartka o 40%.