Rozwiąż w ułamkach dziesiętnych
b) 0,5+0,2 razy 0,6 podzielić na trzy czwarte - 7 podzielić na 10 plus 0,7+0,2 razy jedna czwarta podzielić na 0,7-0,4 razy jedna druga
P.S Wynik jaki ma wyjść to 13,9, mam odpowiedzi ale nie wiem jak wykonać...

c) rozwiąż w ułamkach zwykłych
3+dwie całe i jedna druga razy 0,3 podzielić na trzy całe i trzy czwarte podzielić na (4,8-3 razy 0,6) razy 4+0,1 razy 10 podzielić na 1,6 razy 5
P.S Wynik ma wyjść jedna cała i siedem ósmych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T08:26:38+02:00
B) 0,5+0,2 * 0,6 : 0,75 - 7 : 10 + 0,7+0,2* 0,25 : 0,7-0,4 * 0,5 =
0,5+0,12:0,75-0,7+0,7+0,5:0,7-0,2 = 0,5+0,16+0,71-0,2=1,17
Coś tu musi być chyba źle w zapisie, bo robiłam zgodnie z kolejnością wykonywania działań, a wynik jest inny.

c)
3+2½ * 3/10 : 3¾ : (48/10-3 * 6/10) * 4+1/10 * 10 : 16/10 * 5 =
5½*3/10*4/15:(48/10-18/10)*4+1*10/16*5 =
11/2*3/10*4/15:3*4+50/16 =
33/20*4/15:3*4+50/16 =
132/300:3*4+50/16 =
132/900*4+50/16 =
528/900+50/16 =
4224/7200+22500/7200=
26724/7200=3 5124/7200 = 3 427/600
I znów chyba coś mam nie tak :(


1 4 1
2009-10-08T11:13:01+02:00
B) 0,5+0,2 razy 0,6 podzielić na trzy czwarte - 7 podzielić na 10 plus 0,7+0,2 razy jedna czwarta podzielić na 0,7-0,4 razy jedna druga

0,5+0,2 * 0,6 : 0,75 - 7 : 10 + 0,7+0,2* 0,25 : 0,7-0,4 * 0,5 =
=0,5+0,12:0,75-0,7+0,7+0,05:0,7-0,2 = 0,5+0,16+5/100*10/7-0,2=0,46 +50/7
musialas cos zl epodac bo nie wychodz i na dziesietnych
c) c) rozwiąż w ułamkach zwykłych
3+dwie całe i jedna druga razy 0,3 podzielić na trzy całe i trzy czwarte podzielić na (4,8-3 razy 0,6) razy 4+0,1 razy 10 podzielić na 1,6 razy 5
3+2½ * 3/10 : 3¾ : (48/10-3 * 6/10) * 4+1/10 * 10 : 16/10 * 5 =
=3+3/4:15/4:3*4+1:16/10*5=
=3+1/3*4/3+10/16*5=
=3+4/9+50/16=
=3 i4/9+25/8=
=3 i32/72+175/72=
3 i207/72