Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T19:25:05+01:00
Substancje higroskopijne:
Ryż w solniczce - pochłania wodę, chroniąc sól przed zbrylaniem się.
-Osuszacz powietrza - zbiera wodę, która skrapla się do zbiornika.
-W niektórych produktach spożywczych lub farmaceutycznych są małe saszetki zawierające pochłaniacz wilgoci - substancję higroskopijną.
Parowanie z otwartych powierzchni wodnych lub parowanie z gruntu, jest to - unoszenie pary wodnej ku górze wskutek prądów wstępujących, dyfuzji; - kondensacja pary wodnej (powstawanie chmur i mgieł); - powstawanie opadów atmosferycznych (kropli wody, ziaren lodowych, płatków śniegu, gradowin, rosa, szron i szadź).
2010-02-01T19:29:40+01:00
WODA;
*rozpuszcza substancje
*składnik żywych organizmów
*potrzebna do róznych procesów
*środowisko życia
*do utrzymania stałej temperatury
*transport substancji
*do picia

PARA:
tworzy warstwy chmur, zapewnia obieg wody w przyrodzie, spada na ziemię w postaci deszczu lub śniegu a nawet gradu, maksymalna zawartość pary wodnej to 4%, to jest rola pary wodnej w atmosferze :)