Odpowiedzi

2009-10-06T15:24:52+02:00
Kwas fosforowy: H₃PO₄
mP/mH₃PO₄ *100%= 31u/(3*1u+31u+4*16u)*100%=31u/98u*100%=(3100/98)%=31,63%

Odp. Zawartość procentowa fosforu w kwasie fosforowym (V) wynosi 31,63%.
61 3 61
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T15:37:45+02:00
H3PO4

m(H3PO4)=1u*3+31u+16u*4=34u+64u=98u
m(P)=31u
100% - 98u
x% - 31u
x=(100%*31u):98u=31.63%
Odp;Stosunek masowy fosforanu w kwasie fosforowym wynosi 31.63%
89 4 89
  • Użytkownik Zadane
2009-10-06T16:37:12+02:00
M_{H_{3}PO_{4}}=98\frac{g}{mol}
M_{P}=31\frac{g}{mol}
C_{\%}=\frac{M_{P}}{M_{H_{3}PO_{4}}}*100\%=31,63\%
48 2 48