Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:34:16+01:00
Ec=Ek+Ep

Ek=m•V²/2
Ek=0,5kg•(10m/s)²/2
Ek=0,5kg•100m²/s²÷2
Ek=25J

Ep=m•g•h
Ep=0,5kg•10m/s²•100m
Ep=500J

Ec=500J+25J=525J
2 5 2
2010-02-01T19:38:55+01:00
Energia kinetyczna:
Ek = (m∙V2)/2

Energia potencjalna:

Ep = m ∙ g ∙ h

Energia mechaniczna

E = Ek + Ep

m = 0,5 kg
V = 10m/s
h = 100m = 0,1 km
g= 10m/s²
E = 0,5kg *100m²/s²/2 + 0,5kg*10m/s²*100m
E = 25 J + 500J= 525 J

:)
2 5 2