Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:32:40+01:00
Trójkąt równoboczny:
-wszytskie boki rowne
-wszytkie kąty po 60 stopni

Równoramienny:
-dwa boki równe(ramiona)
-przy podstawie katy są równe

Ostrokątny:
- wszytkie kąty ostre
-wysokości przecinają sie w środku trójkąta

Prostokatny:
- 1kąt prosty
-wysokości przecinają się w wierzchołku kąta prostego

Rozwartokątny:
- 1kąt rozwarty
-wysokosci przecinają się poza trójkątem



Nam tak pani dyktowała na lekcji. ! jak bd dobrze bd bardzo ucieszona ! mam nadzieję że o to ci chodziło ;))
2010-02-01T19:32:59+01:00
Trójkąt równoboczny:
-ma wszystkie boki równe;
-ma wszystkie kąty równe (po 60 stopni)
-wysokość dzieli podstawę na dwie równe części i kąt na połowę;
Trójkąt równoramienny:
-ramiona są równe;
-kąty przy podstawie są równe;
-wysokość dzieli podstawę na pół;
Trójkąt różnoboczny:
-ma różne boki;
Ogólna właściwość wszystkich trójkątów:
-suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni