Błagam. pomożcie !! Bd wdzięczna !

Zapisz jak najprościej:
a) 3b+(b+1)=
b) 5a-(a+1)=
c) 2x-(3-5-x)=
d) 2a+(3a-2b)+(a+b)=
e) 5a-(2-x)+b-2x+5=
f) 7k-(m-2n+k)-(5k-3)=(2k-1)=
g) 0,3x-(5=0,7y)-(0,9-0,1x)-(x-0,1)
h) 0,5a+(5-0,8b=2a)-(-b+1)=
i) 3/4 - (1/4x + 1/2) =
j) 1/3x+1/9y+(2/3y - 4/9x- 2/7)=

Była bym wam bardzow dzięczna gdybyście zrobili mi to na jutro , do godziny 18:00 !

Ta kreska / to kreska ułamkowa !
Z góry dziękuje !

3

Odpowiedzi

2010-02-01T19:33:36+01:00
A) 3b+(b+1)= 3b+b+1=4b+1
b) 5a-(a+1)=5a-a-1=4a-1
c) 2x-(3-5-x)=2x-3+5 +x=3x+2
d) 2a+(3a-2b)+(a+b)=2a+3a-2b+a+b=6a-b
e) 5a-(2-x)+b-2x+5=5a-2+x+b-2x+5=5a+b-x+3
f) 7k-(m-2n+k)-(5k-3)=(2k-1)=
7k-m+2n-k-5k+3+2k-1=
3k-m+2n+2
g) 0,3x-(5=0,7y)-(0,9-0,1x)-(x-0,1)=
0,3x-5-0,7y-0,9+0,1x-x+0,1=
-0,6x-0,7y-5,8

h) 0,5a+(5-0,8b=2a)-(-b+1)=
0,5a+5-0,8b+2a+b-1=
2,5a+0,2b+4

i) 3/4 - (1/4x + 1/2) =-1,4x+1,4
j) 1/3x+1/9y+(2/3y - 4/9x- 2/7)=-1/9x+7/9y-2/7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:41:23+01:00
A) 3b+(b+1)=3b+b+1=4b+1
b) 5a-(a+1)=5a-a-1=4a-1
c) 2x-(3-5-x)=2x-3+5x=7x-3
d)2a+(3a-2b)+(a+b)=2a+3a-2b+a+b=2a+4a-b
e) 5a-(2-x)+b-2x+5=5a-2+x+b-2x+5=5a+3-1x+b
f)7k-(m-2n+k)-(5k-3)+(2k-1)=7k-m+2n-k+5k+3+2k-1=13k-m+2n+2
g)0,3x-(5+0,7y)-(0,9-0,1x)-(x-0,1)=0,3x-5-0,7y-0,9+0,1x-x+0,1=1,4x-5,8-0,7y
h)0,5a+(5-0,8b+2a)-(-b+1)=0,5a+5-0,8b+2a+b-1=2,5a+0,2b+4
i)3/4 - (1/4x + 1/2) =3/4-1/4x-1/2=1/4-1/4x
2010-02-01T19:42:50+01:00
A) 3b kwadrat + 1
b) 4b+1
c) 2x-6x-10x
d) 6a-1b
e) 5a+3x-7
f ) 1k-2n-m = 2
g) -
h) -
i) -
j) -

nie jestem pewna ;)