Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T15:27:18+02:00
Jeżeli mamy skłonność do tremy, warto jest pracować nad swoimi reakcjami. Poniżej przedstawiamy, co jest korzystne robić, aby skutecznie zwalczać wystąpienie tremy. Powinniśmy:









Znaleźć punkty oparcia i korzyści (na przykład zrobić rachunek plusów, które uzyskamy, jeżeli nam się coś uda)

Odwołać się do poprzednich takich sytuacji, w których doskonale sobie poradziliśmy i odnieśliśmy sukces,

Nauczyć się kontrolowania swoich emocji,

Nie unikać sytuacji wywołujących tremę, ale je „oswajać”,

Nastawić się na sukces,

Dostrzegać swoje mocne strony,

Realnie oceniać swoje cechy i umiejętności,
2 4 2
2009-10-06T18:37:30+02:00
1. opowiednie przygotowanie;
- opanuj treść wystąpienia, w szczegolnosci jedo poczatek (to juz poczatek sukcesu)
- przecwicz przemowienie w gronie przyjaciol badz sam badz swoim widzem(przed lustrem)
- na poczatku moga pasc pytania odnosnie twojego tematu przemowienia - przygotuj mozliwe odpowiedzi

2. Zapewnij sobie poczucie komfortu psychicznego i fizycznego
- Wypocznij, odpowiednio sie zrelaksuj i wyspij sie przed
-niezbedne tez bedzie wygodne ubranie
- Nie jedz wiele, nie pij napojów gazowanych
3Walka z tremą podczas wystąpienia
-zdecydowanym krokiem podejdz do miejsca gdzie bedziesz przemawiac
- Wyprostuj się
- Nie zaczynaj mówić od razu, obejrzyj widownie usmiechnij sie
- Pamiętaj o kontakcie wzrokowym ze słuchaczami
jesli sie stresujesz nie mow o tym nie podsmiewaj sie
-Mów własnymi słowami, nie czytaj z kartki - zerknij w razie potrzeby
- przemawiaj wlasnym stylem
3 4 3