Zadanie 1/Kąt przy podstawie w trójkącie równoramiennym ma miarę 42 stopnie.Kąt między ramionami tego trójkąta ma miarę:
ile stopni??? Pomożecie???
i jeszcze 2 zadanie/ W trapezie prostokątnym miara kąta ostrego jest 2razy mniejsza od miary kąta rozwartego.Miary tych kątow sa równe ..ile???

p.s (prosiłabym jeszcze o obliczenia jak do tego doszlas/doszłeś :D )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:43:44+01:00
Zadanie 1.
180- 42-42= 96
Bo w trójkącie równoramiennym katy przy podstawie maja taką sama miare ;) Kąt między ramionami ma 96°

Zadanie 2.
Skoro to jest trapez prostokątny to ma dwa kąty proste, czyli
360°-180°=180°

Kąt ostry oznaczymy przez x a kat rozwarty przez 2x (bo jest dwa razy wiekszy niz kat ostry ;)

Czyli, 180°:3=60°

Czyli kąt ostry ma miare x=60°, a kat rozwarty ma miare 2x=120°

Licze na naj ;)
1 5 1
2010-02-01T19:44:46+01:00
Tak więc jeżeli jest to trójkąt równoramienny to kąty przy podstawach są równe
więc
180=42*2+x
x=96
Co daje nam kąty 42,42 i 96 między ramionami

a to drugie
suma kątów przy jednym ramieniu jest równa 180
180/3=60 (bo jeden kąt jest 2 razy większy więc 2+1=3)
miary tych kątów to 60 i 120
1 2 1
2010-02-01T19:46:26+01:00
Zad 1 )96 stopni
suma miar katow w trujkacie zawsze wynosi 180 stopni a ze to jest trojkat rowno ramienny wiec ma 2x42stopnie wiec zostaje 76stopni wiec ten kat ma 76 stopni
zad 2)
w trapezie po prawej i po lewej stronie dwa katy razem musza wynosic 180 stopni
a dalej nie weim jak to podzielic bo mnie dzis zamula;p