Klasa II gim. ,ćwiczenia do biologii ,,puls życia'' nowej ery. Strona 60-61, zadanie 1,3,6 i 8 .

a dla tych co nie posiadają tych ćwiczeń:

3.
-składa się z nefronów:
-składa się z kanalików nerkowych:
-łączy się z moczowodem:

6.
Wyjaśnij, na czym polega regulacyjna funkcja nerek?

8.ustal skład moczu pierwotnego i moczu ostatecznego, wpisując składniki krwi do odpowiedniego moczu.

-glukoza-aminokwasy-sole mineralne-mocznik-woda

1)mocz pierwotny -

2)mocz ostateczny -

2

Odpowiedzi

2010-02-01T19:54:51+01:00
Część korowa składa się z nefronów
z kanalika nerkowego składa się nefron
z moczowodem łączy się miedniczka nerkowa

regulacyjna funkcja nerek polega na zapewnieniu homeostazy ustroju poprzez wpływ na objętość i skład płynów ustrojowych oraz ciśnienia osomatycznego.

mocz pierwotny - glukoza, aminokwasy, sole mineralne, mocznik, woda
mocz ostateczny - sole mineralne , mocznik, woda
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:00:30+01:00
Zadanie 3
- składa się z nefronów - kora nerki
- składa się z kanalików nerkowych- rdzeń nerki
- łączy się z moczowodem - miedniczka nerkowa
zadanie 6
Regulacyjna funkcja nerek bierze udział w regulacji równowagi kwasowo-zasadowej, ponieważ nerki mają zdolność zagęszczania moczu. Funkcja regulacyjna przejawia się także we wchłanianiu zwrotnym substancji niezbędnych dla organizmu, które przefiltrowane zostały do moczu pierwotnego.

zadanie 8
mocz pierwotny- glukoza, aminokwasy, woda, sole mineralne
mocz ostateczny- mocznik, woda
16 4 16