Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:44:45+01:00
Podział społeczeństwa szlacheckiego w utworze:
Rozwarstwienie szlachty spowodowane różnicami majątkowymi:
- magnateria, arystokracja - Stolnik Horeszko, Hrabia,
- średnio zamożna szlachta ziemiańska - Sędzia Soplica, Podkomorzy,
- zubożała drobna szlachta:
- rezydenci, szlachta urzędnicza i służba dworska - Wojski, Asesor i Rejent, Gerwazy i Protazy,
- szlachta zaściankowa - Dobrzyńscy na czele z Maćkiem Dobrzyńskim.
2010-02-01T19:49:57+01:00
- magnateria (Podkomorzostwo, Hrabia, Wojewoda, Stolnik)
- średniozamożna szlachta ziemiańska (Tadeusz, Sędzia, Asesor, Rejent, Protazy, Gerwazy, Wojski Hreczecha)
- szlachta zaściankowa (ród Dobrzyńskich)