Podczas mroźnej zimy uczniowie planowali urządzić lodowisko na boisku szkolnym. Ma ono kształt prostokąta o wymiarach 24 m i 35 m. Na każdy metr kwadratowy boiska uczniowie planowali wylać 40 litrów wody. Woda miała być dowożona cysterną o pojemności 5000 litrów.
Ile litrów wody uczniowie planowali wylać na całe boisko?
Ile najmniej razy musiałaby przyjechać cysterna, aby przywieźć całą potrzebną wodę?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Jepi
  • Początkujący
2010-02-01T19:48:51+01:00
P=a×b
a=24m
b=35m
P=840m²

1m²=40l
840m²=x
x=840m² × 40l
x=33600l
uczniowie planowali wylać 33600l wody
1 cysterna-5 000l
33600l÷5000l=6,72
cysterna musiałaby przyjechać 7 razy
1 5 1
2010-02-01T19:50:05+01:00
24*35=840m2
840*40=33600 litrów
Odp a; Na całe boisko uczniowie zamierzali wylać 33600l wody.
33600/5000=6,72~7
Odp b; Cysterna musiałby co najmniej przyjechać 7 razy.
2010-02-01T19:50:09+01:00
24m×35m= 840m²
840×40= 33600
Odp.: Uczniowie planowali wylać 33600l na całe boisko.

7×5000= 35000

Odp.: Cysterna musiałaby przyjechać co najmniej 7razy.