1.W trójkącie równoramiennym podstawa ma długość 8cm, a wysokość √20 cm. Oblicz długości ramion tego trójkąta.
2. W trójkącie równoramiennym ramię ma długość 10cm, a wysokość √19cm. Jaką długość ma podstawa trójkąta.

Proszę o szczegółowy zapis ...

Z góry dziękuje ...

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:49:18+01:00
1)jest to trójkąt równoramienny, więc jeśli podstawa ma 8 cm to dzielimy ja na połowę więc ten odcinek będzie miał 4 cm i obliczmy ramię trójkąta z twierdzenia Pitagorasa :
4²+√₂₀²=c²
16+20=c²
36=c² / √(pierwiastkujemy obustronnie)
c=√₃₆
c=6
Odp. Długości ramion tego trójkąta wynoszą 6 cm.
2.10²=√19²+x²
100=19+x²
81=x²
x=9cm

x=1/2a (połowa podstawy)
9=1/2a
a=18cm

Podstawa tego trójkąta wynosi 18cm.
2010-02-01T19:54:35+01:00
1.√20²+4²=a²
20+16=a²
36=a²
a=√36
a=6-długość ramienia
2.10²=√19²+a²
100=19+a²
a²=100-19
a²=81
a=√81
a=9
2*9=18-podstawa
1 5 1
2010-02-01T19:55:24+01:00
Rozwiązanie z obrazkiem :)
1 5 1