Na prostoliniowym przewodniku o długości 40 cm umieszczony w polu magnetycznym prostopadle do lini tego pola działa siła o wartości 12N gdy w tym przewodniku płynie prąd o natęzeniu 15A. wyznacz średni a wartość indukcji pola magnetycznego
proszę wypisać dane i szukane

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T19:55:24+01:00
Dane:
l = 40 cm = 0,4 m
F = 12 N
I = 15 A
Szuk.:
B
Rozw.:
F = B × I × l × sinα
sinα = 1
więc
F = B × I × l
B = F / I × l = 12 N / 15 A × 0,4 m = 2 T
2010-02-01T19:58:52+01:00
Witaj
l = 40cm = 0,4 m szukane : B
I = 15 A
F = 12N
a = 90*

Na przewodnik z prądem umieszczony w polu magnetycznym B działa siła
elektrodynamiczna F = B*I*l*sina .
Stąd B = F/(I*l*sina) = 12N/ (15A*0,4m*sin90*) = 2 N

pozdrawiam
czarnadziura