WYLACZ WSPOLNY CZYNNIK PRZED NAWIAS.
a)5x+10y
b)4m+4
c)3a-3
d)5xy-x
e)-6a(kwad.) -2a
f)6a(kwad.) - 12ab
g)1/2 xy-1/2x
h)1/3a (kwad.)b + 1/9 ab(kwad.)
i)2xyz - 4x(kwad.)y(kwad.)z +xyz(kwad.)
j)stv(kwad.) -stv+tv(kwad.)
JESLI KTOS MA MOZE SOBIE ULATWIC TO KSIAZKA MATEMATYKA 1 PODRECZNIK GIMNAZJUM STR.166
PROSZE O CALE ROZWIAZANIA NIETLYKO WYNIKI

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:09:30+01:00
A)5x+10y=5(x+2y)
b)4m+4=4(m+1)
c)3a-3=3(a-1)
d)5xy-x=x(5y-1)
e)-6a² -2a=-2a(3a+1) lub 2a(-3a-1)
f)6a² - 12ab=6a(a-2b)
g)½xy-½x=½x(y-1)
h)⅓a²b + 1/9ab²=⅓ab(a+⅓b)
i)2xyz - 4x²y²z +xyz²=xyz(2-4xy+z)
j)stv² -stv+tv²=tv(sv-s+v)

Tu nie ma za dużo do tłumaczenia to też nie tłumaczyłam. Ta metoda polega na tym żeby odszukać liczbę przez którą były pomnożone te liczby które ty podałaś. Największą możliwą liczbę i ta właśnie liczba jest wypisana przed nawiasem. no nie wiem jak można to inaczej wytłumaczyć. W każdym razie mam nadzieję, że rozumiesz:)

Dobrze jest jak ktoś komuś wytłumaczy. Wtedy ta druga osoba więcej wie i nie będzie musiała spisywać z internetu
dzuękuje ! :*
2010-02-01T21:03:29+01:00
5x+10y=5(x+2y)
4m+4=4(m+1)
3a-3=3(a-1)
5xy-x=x(5y-1)
-6a² -2a=-2a(3a+1) lub 2a(-3a-1)
6a² - 12ab=6a(a-2b)
½xy-½x=½x(y-1)
⅓a²b + 1/9ab²=⅓ab(a+⅓b)
2xyz - 4x²y²z +xyz²=xyz(2-4xy+z)stv² -stv+tv²=tv(sv-s+v)
2010-02-01T23:02:00+01:00
A.) 5(x+2y)
b) 2(m+2)
c) 3(a-1)
d) x(5y-1)
e)-2a(3a+1)
f) 6a(a-2b)
g)1/2x(y-1)
h)1/3ab(a+1/3b)
i ) xyz(2-2xy+z)