Niea się zrobić tego znaku takiej kreski ułamkowej więć bd. pisać (łamane na) : D

Uprość ułamki :
a) 4ab+6b²(łamane na) 2b
b)6a²+9ab (łamane na) 3a
c)8a²b-6ab²(łamane na)2ab
e)6x-8x²(łamane na)4x²

dziękuję z góry : D


2

Odpowiedzi

2010-02-01T20:04:49+01:00
A ) 4ab3 / 2 b = 2 ab4
b )6a2 + 9ab / y3a = 21 a kwadrat b / 3ay = 7 a b y
c) 4a(trzy)b(trzy) / 2ab = 2 ab
d) -8kwadratx(trzy) / 4x kwadrat = -2 x (cztery )


to w nawiasie to potegi sa.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:05:54+01:00
A) 4ab+6b² [łamane przez] 2b = 2b(2a+3b) [łamane przez] 2b = 2a+3b {2b się skracają)

b) 6a²+9ab [łamane przez] 3a = 3a(2a+3b) [łamane przez] 3a = 2a+3b {3a się skracają}

c) 8a²b-6ab [łamane przez] 2ab = 2ab(4a-2b) [łamane przez] 2ab = 4a-2b {2ab się skracają}

e) 6x-8x² [łamane przez] 4x² = 2x(3-4x) [łamane przez] 4x² = 3-4x [łamane przez] 2x {2x i 4x² skróciły się ze sobą przez 2x - zostało więc z nich: w liczniku:1 i a w mianowniku:2x)