Odpowiedzi

2010-02-01T20:07:22+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:08:00+01:00
[(-1,2)²]⁻¹=[(-⁶/₅)²]⁻¹=(³⁶/₂₅)⁻¹=²⁵/₃₆
2010-02-01T20:08:53+01:00
A) ((-1,2)²)⁻¹=ułamek jest jak mnożenie wiec mnożysz 2*(-1)
=(-1,2)⁻²=teraz 1,2 zamieniam na ułamek zwykły ¹²/₁₀
=(-¹²/₁₀)⁻²=jesli potęga jest ujemna to ułamek sie odwraca
=(-¹⁰/₁₂)²=¹⁰⁰/₁₄₄=²⁵/₃₆=0,694444444444444
a)((-1,2)²)⁻¹=(-1,2)⁻²=(-¹²/₁₀)⁻²=(-¹⁰/₁₂)²=¹⁰⁰/₁₄₄=
=²⁵/₃₆=0,694444444444444