Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:00:47+01:00
Bardzo często w życiu stosujemy naczynia połączone. Przykładem jest czajnik elektryczny, w którym podczas nalewania wody możemy zaobserwować, że gdy nalewamy ją poziom w dzióbku i w środku czajnika jest taki sam. Inny przykład to nie przeźroczyste zbiorniki.
13 3 13
2010-02-01T20:01:04+01:00
– W naczyniach połączonych napełnionych cieczą jednorodną (tzn. cieczą o
takiej samej gęstości w całej objętości), poziom w każdym z ramion jest jednakowy. Gdy w ramionach naczyń znajdują się ciecze o różnych gęstościach, wówczas poziom cieczy nie jest jednakowy. Wyższy jest poziom w ramieniu, w którym znajduje się ciecz o mniejszej gęstości.

Dobre ? ;>>

29 2 29
2010-02-01T20:02:43+01:00
Wasserwaga ale nie taka zwykla poziomica tylko dluga, gietka rurka do sprawdzania roznic wysokosci, wszystkiego rodzaju prasy hydrauliczne tez mozna zaliczyc do naczyn polaczonych, ale to troszke okrezna droga...
7 2 7