Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T15:38:31+02:00
„Dar Nilu” – tak nazywał Egipt grecki historyk Herodot, który odwiedził ten kraj ok. 450 r. p.n.e. Miał na myśli wąski pas zieleni wzdłuż rzeki, rajski ogród pośród bezbrzeżnej pustyni.

Pierwsi neolityczni rolnicy i hodowcy, przodkowie starożytnych Egipcjan, osiedli się nad Nilem pod koniec VI tysiąclecia p.n.e.

Losy państwa i życie każdego z Egipcjan spoczywały w rękach bogów. Namacalnym znakiem przychylnej obecności bóstw były coroczne wylewy Nilu. Społeczność egipska zamieszkiwała małe osady, najpopularniejsze były domy zbudowane z suszonej na słońcu cegły mułowej. Nil obfitujący w wiele gatunków ryb dostarczał taniej żywności. Egipcjanie zjadali duże ilości mięsa i dziczyzny. Najpopularniejszym napojem było piwo i wino. Owoce w jadłospisie to figi, daktyle i winogrona. Z warzyw popularne były m.in. soczewica, cebula czosnek, sałata. Rośliny te rosły dzięki wylewom Nilu.

Gdyby nie Nil, Egipt by nie istniał ponieważ jego mieszkańcy nie mieliby skąd czerpać pożywienia.
5 3 5
2009-10-06T15:40:09+02:00
Gdyby nie Nil, Egipt by nie istniał ponieważ jego mieszkańcy nie mieliby skąd czerpać pożywienia
5 3 5