Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:03:02+01:00
V czworościanu foremnego=a³√2:12

18√2=a³√2:12/×12
a³√2=216√2/:√2
a³=216
a=∛216
a=6= długośc krawedzi
2010-02-01T20:06:26+01:00
Wzór na objętość czworościanu foremnego:

V= √2/12 a^3

Podstawiamy dane i obliczamy

18√2 = √2/12 * a ^3 |: √2/12
a^3 = 216
a= 6

Odp.Długość krawędzi tego czworościanu wynosi 6.
2010-02-01T20:06:49+01:00
V=18√2
V=√2/12 *a³
18√2=√2/12 *a³ /*12
a³√2=216√2/:√2
a³=216
a=pierwiastek 3 stopnia z 216
a=6
1 5 1