Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:08:03+01:00
X - wiek syna
3x - wiek mamy
3x + 2 - wiek taty
x + 3x + 3x + 2 = 93
7x + 2 = 93 /-2
7x = 91 / :7
x = 13 -wiek syna
3 * 13 = 39 - wiek mamy
3 * 13 + 2 = 39 + 2 = 41 - wiek taty
2010-02-01T20:09:10+01:00
Mama x
tata x+2
syn x/3 (x podzielić przez 3)


x/3 + x+2 + x = 93
x/3 + 2x = 91 (93-2)
x/3 + 2x = 91 / *3 (pomnożyć przez 3)
x + 6x = 273
7x = 273 / :7
x= 39

mama ma 39 lat, tata 39+2 czyli 41 lat, syn ma 39/3 czyli 13
2010-02-01T20:18:54+01:00
S - wiek syna
m - wiek mamy
t - wiek taty

m+t+s=93
m = 3s
t = m+2
t = 3s+2

3s+3s+2+s = 93
7s + 2 = 93
7s = 93 - 2
7s = 91 /:7
s = 13
m = 3*13 = 39
t = 3*13+2 = 39+2 = 41

Odp: Syn ma 13 lat, mama 39, a tata 41 lat.