Pomocy to bardzo ważne dla mnie! Dam najwięcej punktów pierwszej osobie która poprawnie rozwiąże zadanie!
Samolot wraz z pasażerami ma masę ok. 350 ton. Oblicz jego energię (mechaniczną, potencjalną, kinetyczną) w czasie lotu na wysokości 3km. z prędkością 500 km na godzinę!
Proszę o dokładne obliczenia w których do każdej z energii są zawarte dane i szukane.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:51:44+01:00
Nie wiem czy dobrze ale ja bym zrobiła to tak :

Dane:
m=350t=350000kg
h=3km=3000m
V=500km/h=139m/s
g=10m/s²
Szukane:
Ek=?
Ep=?
Ec=?

Ek=m•V²/2
Ek=350000kg•(139m/s)²/2
Ek=3381175000J

Ep=m•g•h
Ep=350000kg•10m/s²•3000m
Ep=10500000000J

Ec=Ek+Ep
Ec=3381175000J+10500000000J
Ec=13881175000J
2010-02-01T22:55:16+01:00
M=350ton=350000kg
v=500km/h to ok 139m/s (przyblizenie)
h=3km = 3000m

Ek=1/2mv^2=1/2*350000*139^2=3381175000J=3381,175MJ

Ep=mgh=350000*10*3000=10500MJ

Ec=Ep+Ek=13881,175 MJ

ciao :D