Potrzebuje jak najwięcej informacji na temat

"Obróbka cieplno-chemiczna metali"

Tekst, jakieś zdjęcia (podajcie linki). Najlepiej jak ktoś by miała jakiś filmik/animację tej obróbki ! Każde materiały się przydadzą byle by było na temat ! Można wklejać tutaj lub pisać na priv do mnie.

Informacje potrzebne bardzo pilnie więc proszę o staranność i przemyślane odpowiedzi ;) Zależy mi na opisie, zdjęciach i na jakiejś animacji/gifie

Daje naj dla najbardziej rozwiniętej odpowiedzi.

Jest mi to potrzebne do PREZENTACJI w POWER POINCIE. DLATEGO PREZENTACJA MILE WIDZIANA ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-01T20:47:03+01:00
Obróbka cieplno-chemiczna, obróbka, podczas której zmiany strukturalne materiału uzyskiwane są nie tylko za pomocą zabiegów cieplnych, ale również celowo spowodowanym działaniem chemicznym ośrodka, w którym przedmiot się wygrzewa.

Do obróbki cieplno-chemicznej zalicza się m.in.: nawęglanie, azotowanie, aluminiowanie, naborowywanie, nachromowywanie, nakrzemowywanie, nasiarczanie.

Obróbka cieplna, obróbka termiczna, zabieg lub połączenie zabiegów cieplnych, w wyniku których zmienia się w stanie stałym struktura stopów, a tym samym ich własności chemiczne, fizyczne i mechaniczne.
Obróbka cieplna stosowana jest do różnych metali, jednak najczęściej do stali, jako do metalu najbardziej podatnego na tego rodzaju obróbkę. Do obróbki cieplnej zalicza się m.in.: wyżarzanie, hartowanie, odpuszczanie, ulepszanie cieplne, przesycanie, stabilizowanie.

* Nakrzemowywanie, krzemowanie dyfuzyjne, obróbka cieplno-chemiczna polegająca na nasycaniu powierzchniowej warstwy przedmiotów stalowych krzemem poprzez wygrzewanie ich w temperaturze 950-1200°C w ośrodku stałym (zawierającym sproszkowany żelazokrzem) lub gazowym (zawierającym związki krzemu z chlorem). Nakrzemowywanie przeprowadza się w celu zwiększenia żaroodporności (odporności na utlenianie w wysokich temperaturach) oraz odporności na działanie kwasów.

* Nasiarczanie, siarkowanie, obróbka cieplno-chemiczna polegająca na wzbogacaniu powierzchniowej warstwy przedmiotu w siarkę. Nasiarczanie przeprowadza się w środowisku ciekłym lub gazowym, w którym aktywnym czynnikiem jest siarkowodór. W temperaturze 200-900°C siarkowodór rozkłada się na wodór i siarkę reagującą z żelazem.
Nasiarczanie stosuje się w celu poprawienia właściwości ślizgowych trących się po sobie powierzchni, zwiększenia wytrzymałości zmęczeniowej i uodpornienia powierzchni na korozję. Nasiarczkowanie stosowane jest do tulei cylindrów, łożysk tocznych, wałków rozrządu, kół zębatych itp.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T00:05:53+01:00
Prrócz przelewania teorii na twoja odpowiedz znacznie duzo wiecej mozesz sie dowiedziec ze strony http://www.jaswal.ps.pl/09_Obrobka_cieplnochemiczna.pdf, jak przeglodalem to mnóstwo informacji:obróbka ogólna, absobcja z dyfuzja i dysocjacja termiczna, wegloutwardzanie cieplne <nawet sa zdjecia czarno biale>, metalizowanie dyfuzyjne [ aluminiowanie, naborowywanie, nachromowywanie, nakrzemowywanie, nasiarczanie.],
azotowanie.
w tym inku masz nieco wiecej o metalizowaniu. http://portalwiedzy.onet.pl/68046,,,,obrobka_cieplno_chemiczna,haslo.html, ale polecam to pierwsze dosc sporo informacji na ten temat, niepowinienes miec problemów z sciagnieciem. poszukam jeszcze w wersji anglojezycznej, przeszukalem niedawno ale nie jest latwo znalezc. jak bede cos mial to wysle